konfliktuskezelés_flow4learning

Békében önmagunkkal, békében másokkal

Az életünkben mindennaposak a konfliktusok, legyen szó családtagról, ismerősről, vagy kollégáról. Feszültség forrása bármi lehet, az olyan apróságoktól kezdve, mint hogy valaki nem mosogatja el maga után a bögréjét, egészen addig, hogy nem készül el valamilyen fontos anyag a megadott határidőre. A kérdés minden esetben az, vajon hogyan kezelhetők ezek a helyzetek úgy, hogy egymással békében, együttműködően, jó hangulatban tudjunk élni.

Az eredményes konfliktuskezelés lényege röviden 3 pontban összefoglalható:

  1. Először magadban tisztázd, hogy kinek kivel van gondja:  

    te okozol a másiknak problémát, vagy neked van bajod a másikkal?

  2. Őszintén és támogatóan figyelj oda a másikra: 

    értő módon foglald össze, és jelezd vissza amit a másiktól hallasz, és amit a másikon látsz, anélkül, hogy
    "okos" tanácsokat osztogatnál

  3. Érthetően, minősítés nélküli kommunikálj: 

    oszd meg a másikkal, hogy mivel van bajod, és az miért okoz neked problémát. 

 

Egyszerű, nem? Elméletben igen, viszont ahhoz, hogy mindezt a mindennapokban magabiztosan alkalmazhasd, érdemes jobban elmélyedni a témában, és megismerni néhány technikát is.

Nézz bele kofliktuskezelési kurzusunkba:
https://flow4learning.hu/kepzes/konfliktuskezeles-hatekonyan-3