We suggest you spend about 3 weeks to complete our large courses. The learning material should be divided into small, digestible doses, ideally 2-3 hours per week. The video content and number of lessons vary from course to course, but in general the video material is between 45 and 120 minutes in length and the courses consist of 25-50 lessons. Each large course comes with a downloadable workbook. The exact content of each course (length of videos, number of chapters and lessons) can be found after clicking on the specific course.
Price of the course:
49.900 Ft
Instructor(s):
Résztvevőink értékelése a kurzusról
Effectively resolve conflicts in both work and personal life
Confidently and effectively represent your interests
Promote cooperation through active listening
This conflict management course will help you effectively handle everyday disputes and communicate more clearly. The curriculum is based on Thomas Gordon’s method and teaches techniques such as constructive confrontation, including the use of „I-messages” and active listening. Participants will learn to express their needs clearly while respecting the opinions of others. Active listening fosters better relationships and helps reach win-win solutions. Practical examples and exercises throughout the course will reinforce what you’ve learned.
By the end of the training, you will be able to confidently manage conflicts both at work and at home. This course is particularly beneficial for managers looking to strengthen trust within their teams and manage workplace conflicts more effectively. For colleagues, it enhances your ability to represent your viewpoint confidently while collaborating smoothly with others.
Learning With TalentLMS: The Basic Functions
Welcome to the course!
What causes conflicts and how it is connected to assertive communication
My relationships
My goals
How can I use this program the best?
I want to work on these cases
Introduction to the Conflict-handling map
Conflict management model
Self-diagnosis
Clarifying my own goal
Who owns the problem?
The behavior screen model
Defining the behavior: data and interpretation
Exercise:Who owns the problem?
Chapter summary
When I have a problem
Our current answers - and their evoluation
The I-message model
Exercise: Confronting I-message model
Skill Practice #1 - Checking
What to pay attention to when formulating I-message
Skill practice #2
Summary
When the other person has a problem
Active listening
Skill practice: Good and bad answer
Skill practice: With your own example
Summary
When there is no problem
The Positive I-message model
Skill practice: The first attempt
Summary
How does it work in a real life?
Simulation practice
Skill practice: Gear shifting
When I-message does not work
Resolving conflicts of needs
When values clash
Discussion plan
Lessons learned
Closing
Course evaluation
A tökéletes ajándékot keresed? Válaszd Minikurzus ajándékkártyánkat, amelyet bármelyik flow4learning minikurzusunkra felhasználhat az ajándékozott, vagy vásárold meg a Nagy kurzus ajándékkártyát!
A legnépszerűbb kurzusainkat csomagoltuk neked össze,
hogy a lehető leghatékonyabban fejlődhess. Mindezt
kedvezményesen – hogy ne maradj le a tudásról, ami többé tesz.
Számodra is fontos a folyamatos önfejlesztés? Csatlakozz, és elsőként értesítünk legfrissebb kurzusainkról, akcióinkról, ingyenes anyagainkról, online rendezvényeinkről, sőt, időnként kuponokat is találhatsz a postafiókodban. Semmi spam – csak flow4learning-minőség.
Az üzleti életben 2003 óta dolgozom, oktatóként részt vettem több egyetemi képzésben is (SOTE Mentálhigiéné és szervezetfejlesztési képzés, BGE Business Coach képzés). Oktatóvideókat, online képzéseket 2017 óta készítek önismereti, kommunikációs és vezetői témákban, egyre nagyobb lelkesedéssel, ahogy látom ezek eredményességét és hatékonyságát.
Szervezetek, akikkel együtt dolgoztam: MOL, Raiffeisen Bank, Egis, Market, Telenor, Sanofi, K&H Bank, Szállás.hu, Lightware, Diageo, Bonafarm, Signal, Thermo-Fisher, Magyar Telekom, BAT, Vodafone, Philip Morris, Roche, Nestlé, Wizzair, KLM, Siemens, Avis
Pszichológus vagyok, a Flow Magyarország partnere és tanácsadója, közel 20 éve foglalkozom egyének és szervezetek fejlesztésével. Célom, hogy az emberek megismerjék magukat és egymást, könnyebben tudjanak kommunikálni egymással és többet hozzanak ki magukból.
Fő szakterületeim az MBTI alapú önismeret és emberismeret, az asszertív kommunikáció és konfliktuskezelés, illetve friss és tapasztalt vezetők képzése, fejlesztése.
Az üzleti életben 2003 óta dolgozom, oktatóként részt vettem több egyetemi képzésben is (SOTE Mentálhigiéné és szervezetfejlesztési képzés, BGE Business Coach képzés). Oktatóvideókat, online képzéseket 2017 óta készítek önismereti, kommunikációs és vezetői témákban, egyre nagyobb lelkesedéssel, ahogy látom ezek eredményességét és hatékonyságát.
Szervezetek, akikkel együtt dolgoztam: MOL, Raiffeisen Bank, Egis, Market, Telenor, Sanofi, K&H Bank, Szállás.hu, Lightware, Diageo, Bonafarm, Signal, Thermo-Fisher, Magyar Telekom, BAT, Vodafone, Philip Morris, Roche, Nestlé, Wizzair, KLM, Siemens, Avis.
Pszichológus vagyok, a Flow Magyarország partnere és tanácsadója, közel 20 éve foglalkozom egyének és szervezetek fejlesztésével. Célom, hogy az emberek megismerjék magukat és egymást, könnyebben tudjanak kommunikálni egymással és többet hozzanak ki magukból.
Fő szakterületeim az MBTI alapú önismeret és emberismeret, az asszertív kommunikáció és konfliktuskezelés, illetve friss és tapasztalt vezetők képzése, fejlesztése.