Barion Pixel

Manage Conflicts Effectively

We suggest you spend about 3 weeks to complete our large courses. The learning material should be divided into small, digestible doses, ideally 2-3 hours per week. The video content and number of lessons vary from course to course, but in general the video material is between 45 and 120 minutes in length and the courses consist of 25-50 lessons. Each large course comes with a downloadable workbook. The exact content of each course (length of videos, number of chapters and lessons) can be found after clicking on the specific course.

flow4learning kurzusok, képzések, kommunikáció kurzus, vezető képzés, önismeret kurzus, online kurzus, blended kurzus
videó
Fejezet - flow4learning kurzusok, képzések, kommunikáció kurzus, vezető képzés, önismeret kurzus, online kurzus, blended kurzus
elmélet
Lecke - flow4learning kurzusok, képzések, kommunikáció kurzus, vezető képzés, önismeret kurzus, online kurzus, blended kurzus
gyakorlat
letöltések - flow4learning kurzusok, képzések, kommunikáció kurzus, vezető képzés, önismeret kurzus, online kurzus, blended kurzus
letölthető munkafüzet

Price of the course:

49.900 Ft

Instructor(s):

flow_papp_peter_arckep

Papp Péter

Bozsogi Dia

Bozsogi Dia

Résztvevőink értékelése a kurzusról

5.0 / 5

By the end of the course you will be able to:

Effectively resolve conflicts in both work and personal life

Confidently and effectively represent your interests

Promote cooperation through active listening

Course description

This conflict management course will help you effectively handle everyday disputes and communicate more clearly. The curriculum is based on Thomas Gordon’s method and teaches techniques such as constructive confrontation, including the use of „I-messages” and active listening. Participants will learn to express their needs clearly while respecting the opinions of others. Active listening fosters better relationships and helps reach win-win solutions. Practical examples and exercises throughout the course will reinforce what you’ve learned.

By the end of the training, you will be able to confidently manage conflicts both at work and at home. This course is particularly beneficial for managers looking to strengthen trust within their teams and manage workplace conflicts more effectively. For colleagues, it enhances your ability to represent your viewpoint confidently while collaborating smoothly with others.

 

 

This course is for you if:

You want to handle conflict more confidently

You wish to be more assertive in your position

As a leader, your goal is to build trust within your team

You want to better understand the feelings and needs of others

Course content

Learning With TalentLMS: The Basic Functions

Welcome to the course!

What causes conflicts and how it is connected to assertive communication

My relationships

My goals

How can I use this program the best?

I want to work on these cases

Introduction to the Conflict-handling map

Conflict management model

Self-diagnosis

Clarifying my own goal

Who owns the problem?

The behavior screen model

Defining the behavior: data and interpretation

Exercise:Who owns the problem?

Chapter summary

When I have a problem

Our current answers - and their evoluation

The I-message model

Exercise: Confronting I-message model

Skill Practice #1 - Checking

What to pay attention to when formulating I-message

Skill practice #2

Summary

When the other person has a problem

Active listening

Skill practice: Good and bad answer

Skill practice: With your own example

Summary

When there is no problem

The Positive I-message model

Skill practice: The first attempt

Summary

How does it work in a real life?

Simulation practice

Skill practice: Gear shifting

When I-message does not work

Resolving conflicts of needs

When values clash

Discussion plan

Lessons learned

Closing

Course evaluation

What do those who study with us say??

I gained a new perspective on conflict situations and several previously unknown methods for resolving conflicts.
This course also offers you the chance to better understand yourself and gain a realistic view of your abilities.
I would recommend that all managers participate in this training.
Kurzus ajándékba - flow4learning kurzusok, képzések, kommunikáció kurzus, vezető képzés, önismeret kurzus, online kurzus, blended kurzus

Ajándékötletünk fejlődni vágyó ismerősöd számára

A tökéletes ajándékot keresed? Válaszd Minikurzus ajándékkártyánkat, amelyet bármelyik flow4learning minikurzusunkra felhasználhat az ajándékozott, vagy vásárold meg a Nagy kurzus ajándékkártyát!

Több kurzus is érdekel?
Spórolj
csomagajánlatainkkal

Több kurzus is érdekel? Spórolj csomagajánlatainkkal

A legnépszerűbb kurzusainkat csomagoltuk neked össze,
hogy a lehető leghatékonyabban fejlődhess. Mindezt
kedvezményesen – hogy ne maradj le a tudásról, ami többé tesz.

flow4learning kurzusok, képzések, kommunikáció kurzus, vezető képzés, önismeret kurzus, online kurzus, blended kurzus, kurzus csomagok

Tudás a postafiókodban

Számodra is fontos a folyamatos önfejlesztés? Csatlakozz, és elsőként értesítünk legfrissebb kurzusainkról, akcióinkról, ingyenes anyagainkról, online rendezvényeinkről, sőt, időnként kuponokat is találhatsz a postafiókodban. Semmi spam – csak flow4learning-minőség.

Bozsogi Dia

Bozsogi Dia

Tapasztalat:

Az üzleti életben 2003 óta dolgozom, oktatóként részt vettem több egyetemi képzésben is (SOTE Mentálhigiéné és szervezetfejlesztési képzés, BGE Business Coach képzés). Oktatóvideókat, online képzéseket 2017 óta készítek önismereti, kommunikációs és vezetői témákban, egyre nagyobb lelkesedéssel, ahogy látom ezek eredményességét és hatékonyságát.

Szervezetek, akikkel együtt dolgoztam: MOL, Raiffeisen Bank, Egis, Market, Telenor, Sanofi, K&H Bank, Szállás.hu, Lightware, Diageo, Bonafarm, Signal, Thermo-Fisher, Magyar Telekom, BAT, Vodafone, Philip Morris, Roche, Nestlé, Wizzair, KLM, Siemens, Avis

Szakterület:

Pszichológus vagyok, a Flow Magyarország partnere és tanácsadója, közel 20 éve foglalkozom egyének és szervezetek fejlesztésével. Célom, hogy az emberek megismerjék magukat és egymást, könnyebben tudjanak kommunikálni egymással és többet hozzanak ki magukból.
Fő szakterületeim az MBTI alapú önismeret és emberismeret, az asszertív kommunikáció és konfliktuskezelés, illetve friss és tapasztalt vezetők képzése, fejlesztése.

Kurzusaim:

Bozsogi Dia

Bozsogi Dia

Tapasztalat:

Az üzleti életben 2003 óta dolgozom, oktatóként részt vettem több egyetemi képzésben is (SOTE Mentálhigiéné és szervezetfejlesztési képzés, BGE Business Coach képzés). Oktatóvideókat, online képzéseket 2017 óta készítek önismereti, kommunikációs és vezetői témákban, egyre nagyobb lelkesedéssel, ahogy látom ezek eredményességét és hatékonyságát.

Szervezetek, akikkel együtt dolgoztam: MOL, Raiffeisen Bank, Egis, Market, Telenor, Sanofi, K&H Bank, Szállás.hu, Lightware, Diageo, Bonafarm, Signal, Thermo-Fisher, Magyar Telekom, BAT, Vodafone, Philip Morris, Roche, Nestlé, Wizzair, KLM, Siemens, Avis.

Szakterület:

Pszichológus vagyok, a Flow Magyarország partnere és tanácsadója, közel 20 éve foglalkozom egyének és szervezetek fejlesztésével. Célom, hogy az emberek megismerjék magukat és egymást, könnyebben tudjanak kommunikálni egymással és többet hozzanak ki magukból.
Fő szakterületeim az MBTI alapú önismeret és emberismeret, az asszertív kommunikáció és konfliktuskezelés, illetve friss és tapasztalt vezetők képzése, fejlesztése.

Kurzusaim: